"If you like the things that you do, you will never work for a single day"

Thursday, April 29, 2010

Tak Paham

Malam semalam tepat Jam 11.45 malam saya dan bersama dengan En Mond Taque pegi nonton wayang di TGV Wangsa Walk dimana semalam adalah hari pertama dieorang bukak. Jadi berduyun-duyun la orang pegi tengok, dan mungkin yang datang pun semua orang yang tinggal kawasan berdekatan. Nak dijadikan cerita memang ramaila dan sesak jugak la, tapi saya tetap nak tengok Iron Man 2. Hari ni bukan saya nak komen mahupun review tapi saya nak kongsi dengan gelagat-gelagat orang yang menonton wayang.

1. kiteorang duduk di kerusi F12 dan F13 dan bila jer sampai dan nak duduk jer mamat yang duduk di F 14 anjak ke tempat lain sebab die ingatkan yang duduk kat tempat kiteorang ni pompuan pastu deiorang dan kawan -kawan macam bersembang la walaupun bahasa lain korang pakai orang faham..... so kepada sesiap yang nak menonton wayang sebab mengharapkan pompuan duduk disebelah baik korang bawak awek tengok dvd jerla dan satu lagi jangan ingat orang lain faham satu bahasa jer.

2. Lepas jer duduk kira dah mula iklan- iklan la, si mamat yang duduk di F11 pulak asyik main phone. Takpe la ko nak main phone ke ape ke, tapi masalah nyer phone tu tak silent, jadi die telah menggangu orang nak tengok wayang, sampai ke pertengahan filem la die main. ish taka paham la dengan orang yang tak paham bahasa. faham- fahamla tengok wayang kot, kalau nak main message atau nak sembang phone pegila tengok DVD kat rumah.

3. satu lagi tak gemar bile geng ramai-ramai pegi tengok wayang kire 20 orang camtuh la, mulalah nak tunjuk belang dan buat bising. takpe korang nak bersembang ke ape ke tapi hormat sikit la orang - orang yang nonton. ni tak buat kecoh pastu nak duduk pun maseh lagi buat macam pasar malam.

4. Tengah jer layan Movie tu lebih kurang 10-15 minit la kibe-kibe jer skrin terpadam, jadi mengamukala semua yang kat dalam panggung tu. Boleh tahan la saya poon bengang, mana taknya 3 minit ade kot terpadam. Pastuh semua la bising sampai ade mamat kat belakang kerusi kitaorang buat macam nak jumpe pihak mangment la. Pastu die masuk die cakap la macam kuat- kuat supaya orang dengar, dia cakap pekerja tertutup skrin sebenarnya nak tutup suis aircond. Kira mamat ni hebatlah kan. Hahahahaha lawak. Walaupun saya bengang tapi saya maseh lagi boleh tenang sebab bagi saya panggung ni baru bukak dan tak sampai sehari pun jadi mungkin ade lah kesilapan- kesilapnya jadi kepada semua tanggungla risiko nak tengok wayang di panggung baru bukak. Mungkin orang ramai marah sebab takde sowang pun daripada pihak managment yang turun minta maaf.

5. Tukang komen dan tukang cerita. Tengah- tengah layan ade jer dengar suara-suara yang sayup- sayup bercerita dan jadi tukang komen. Cerita belum habis lagi dah nak cerita. eh tunggu la keluar panggung ke atau credit title kuar baru la nak komen.

Ini adalah antara 5 bende yang saya alamai semalam. Entah bila lah boleh layan movie dengan tenang dan relax.

No comments:

Post a Comment